Címkék

2011. augusztus 15., hétfő

recycle grandmother's pearl necklace

Zene:
Postássy Juli-Cicadal
PASO (Pannónia Allstars Ska Orchestra-Harcsa Veronika: Miu Miújság)


Avagy, hogyan hasznosítsuk újra Anyukánk, vagy Nagymamánk gyöngysorát.
Lássuk a kiindulási állapotot, az átalakításra váró darabot:

Akár így is hagyhatnánk, hisz önmagában is tökéletes, de ha szeretnénk ebből az egy gyöngyből egy teljes kollekciót, a következőkre lehet szükségünk.
A kapocs ugyebár adott az eredeti nyakláncról.
A karláncot gumiszalaggal készítettem, így ahhoz nem volt szükség másra.
A fülbevalókhoz felhasználtam egy pár ezüstözött fülbevaló akasztót, és 2x4, összesen 8 szem kásagyöngyöt, illetve durván 20 cm hosszú ezüstözött drótot.
Az új lánchoz körülbelül 60 cm damilra volt szükség.

A munkamenet a következő volt:
Szétszedtem az eredeti gyöngysor, kiválogattam az egyforma méretűeket, majd a nagyobbakat félretettem. Lemértem, hogy a karlánchoz mennyire lesz szükségem, ez mindenképpen csuklómérettől függ. Felfűztem a gyöngyöket a gumiszalagra, és óvatosan, hogy ne nagyon feszüljön a gumi, elcsomóztam a végét.
A fülbevalóhoz összesen 3-3 darab gyöngyöt használtam fel, és a 4-4 kásagyöngyöt. Ezeket felfűztem a drótra, a végeket egymásba fordítottam, a drót végét összetekertem, és önmagába hajtottam, hogy egy kis kampós rész alakuljon ki, amibe a fülbevaló akasztót tettem bele. A felesleges darabot levágtam drótvágóval.
A maradék gyöngyöt felfűztem a damilra, mindkét végét elcsomóztam, és rátettem az akasztóvégeket.
Lássuk a végeredményt:
Ez a kollekció praktikusabb. Pár szem gyöngyöm így is maradt, amiből esetleg kitűzőt, vagy gyűrűt is készíthetünk.

Köszönöm a figyelmet!
Üdvözlettel: Zsizsik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése